Kuinka voimme auttaa?

 

Ostoskorissa lukee tuotteen/tuotteiden kohdalla:  "Tilattua määrää ei varastossa". Pystyykö silti  tuotetta/tuotteita tilaamaan?

- Kyllä pystyy. Tuote on loppunut varastosta, ja/tai sen varastosaldoja ei ole lisätty kauppaan, mutta sitä valmistetaan tilauksesta. Verkkokauppa ilmoittaa arvioidun toimitusajan joka on määritelty jokaiselle tuotteelle erikseen. Yleisin toimitusaika on 2-5 päivää. Tuote siis valmistetaan, kun sitä tilataan. Tämä on yleistä esimerkiksi pitkissä avainnauhoissa, joita ei pidetä varastossa, vaan ne valmistetaan lähes poikkeuksetta aina suoraan tilaajaa varten. Vain, kun tuotteen kohdalla lukee "loppuunmyyty", sitä ei pysty tilaamaan eikä siirtämään edes ostoskoriin.

Haluamani tuote on loppuunmyyty, koska sitä tulee lisää?

- Toisinaan tuotteet pääsevät loppumaan varastosta, tai joidenkin tuotteiden materiaalit voivat olla kokonaan loppu. Tällöin tuotetta ei pysty hetkellisesti valmistamaan edes tilauksesta. Silvart pyrkii pitämään valikoimansa saatavilla mahdollisimman hyvin, ja lisäämään loppuunmyytyjä tuotteita takaisin saataville heti kun mahdollista. Kuitenkin kiireisinä aikoina, kuten sesonkeina ja/tai heti niiden jälkeen useita tuotteita saattaa olla loppu. Tällöin menee yleensä muutama viikko, ennen kuin verkkokaupan varaston saldot normalisoituvat, ja kaikkia tuotteita saadaan tasapuolisesti valmiiksi. Ei siis hätää, loppuunmyydyt tuotteet eivät ole poistuneet/poistumassa valikoimasta. Ne ovat vain yksinkertaisesti supersuosittuja <3

Maksoin tilaukseni verkkopankista. En kuitenkaan saanut tilauksestani lainkaan tilausvahvistusta, tuliko tilaukseni perille?

- Jos tilauksesi on maksettu, ja summa veloitettu, on tällöin tilaus mennyt läpi ja se löytyy järjestelmästämme. Joskus tekniikan ihmeellisessä maailmassa saattaa selain äkillisesti lakata toimimasta juuri maksuklikkauksen jälkeen, jolloin verkkokauppa ei ymmärrä lähettää tilausvahvistusta. Samaten käy, mikäli poistuu sivulta liian aikaisin maksun jälkeen. Mikäli epäilette tilauksen jääneen kesken/tulematta, koska ette ole saaneet tilausvahvistusta, ottakaa yhteyttä sähköpostitse Silvartin asiakaspalveluun jotta voimme selvittää asian. (asiakaspalvelu@silvart.fi) On hyvä myös tarkistaa roskaposti-kansio, vaikka maksunvahvistuksessa ei olisikaan ollut ongelmia, sillä usein vahvistukset ovat voineet siirtyä suoraan sinne

Sain sähköpostiviestin, jossa kerrotaan tilaukseni tilan olevan "Toimitettu". En kuitenkaan ole vielä saanut lähetystä?

-Verkkokaupan järjestelmästä lähtee aina sähköpostiviesti tilaajalle, kun tilauksen käsittely on saavuttanut viimeisen vaiheen, eli pakkauksen ja se lähtee kuljetusyhtiön huomaan.  Sanamuoto "toimitettu" onkin siis tässä tapauksessa hieman huono, sillä tarkoitetaan että se on meidän osaltamme valmis, ja tuote/tuotteet on toimitettu kuljetusyhtiölle, esim. Postiin. Tästä sähköpostiviestistä alkaa siis toimitusaika, joka esimerkiksi kirjelähetyksillä on arviolta 4 arkipäivää. Hyvin useissa tapauksissa siis saatte tämän "Toimitettu" viestin jo seuraavana arkipäivänä tilauksestanne, koska keräämme ja pakkaamme sen ripeästi varastosta usein alle vrk kuluessa ja viemme suitsait sukkelaan Postiin/Matkahuoltoon. Joten nou hätä, herkkukorut ovat ihan pian siellä, eivät ole hukkuneet! <3

Näin blogipostauksessa kuvia Kaaso-rannekoruista, vieläkö niitä saa?

- (Joku varmasti ihmettelee, miksi tämä on täällä. Mutta oi ei. Näistä saan jopa viikoittain kyselyitä sosiaalisessa mediassa/sähköpostitse, etenkin kevään edetessä) Niinkin paljon kuin tahtoisin näitä teille valmistaa, valitettavasti Kaaso-rannekorut ovat poistuneet pysyvästi valikoimasta. Tähän vaikuttaa suuresti materiaalin saatavuus, mutta ennenkaikkea oikean materiaalin puute. Kaaso-rannekorut laattoineen olivat siis materialtaan hopeitua metallia, joka taas ei ole Silvartin standardien mukaisia. Ne eivät olleet siis terästä. Haluan tarjota asiakkailleni laadukkaampaa materiaalia, ja hopeoitu korumetalli ei tässä tapauksessa ole paras valinta. Siksi en näitä tuotteita enää valmista. Toki jos joskus tulevaisuudessa löydän tukun joka valmistaisi näitä osia minulle teräksisinä niin.... <3

 

Haluaisin tilata avainnauhan omilla toiveillani, niin sanotun Custommade-avainnauhan, onnistuuko?

-Kyllä, ja myös ei. Silvartin suosittuja Custommade-avainnauhoja ei enää tällä hetkellä voi tilata. Tämä koskee siis täysin omien toiveiden mukaan valmistettuja, sellaisista osista tehtyjä avainnauhoja, joita ei ennen ole valmistettu, eikä sellaisia osia löydy valikoimasta. Tähän päätökseen vaikuttaa yksinkertaisesti AIKA. Teimme yhdessä asiakkaiden kanssa upeita suunnitelmia, ja toteutuksena tuli toinen toistaan hauskempia avainnauhoja, mutta yritykseni kasvettua, en vain kertakaikkiaan kerkeä enää valmistamaan omista toiveista nauhoja. MUTTA! Pienet muutokset nauhoihin ovat aina mahdollisia toteuttaa! Tämä tarkoittaa esimerkiksi kahden tai useamman, jo valikoimassa olemassa olevan nauhan sekoitusta (Lakuja ja vaikka PomPom-palloja keskenään), taikka Englanninlaku-avainnauhaa ainoastaan pinkeillä ja mustilla osilla, Pilleri-avainnauhaa jossa mukana muutama syke-sydän Ensiapu-avainnauhasta. Myös nyörin värin vaihto onnistuu. (Huom! Nyörin värivaihtoehdot ovat ainoastaan:  Musta, valkoinen ja vaaleanpunainen) Jos siis haluat jonkin valikoimasta tutun Silvartin avainnauhan pienellä lisätwistillä, kerro toiveesi sähköpostilla tai yksityisviestillä/directillä sosiaalisessa mediassa. (Somekanavien linkit löydät etusivulta)

 

Tilaamani tuote ei ole saapunut minulle, kuinka toimin?

-Tuotteet postitetaan tilaajan valitsemalla tavalla. Yleisin näistä on kirjetoimitus. Valitettavasti kirjelähetystä emme pysty Postin järjestelmässä seuraamaan, ja joissakin tapauksissa kirjelähetyksiä myös katoaa. Tämä ei onneksi ole kovin yleistä. Mikäli siis olette tilanneet verkkokaupasta tuotteen/tuotteet kirjelähetyksellä, on normaali lähetysaika-arvio n. 4 arkipäivää.  Jos kuitenkin Postin kirjelähetys viivästyy tästä, joudumme odottamaan vähintään 14 arkipäivää, ennen kuin voimme todeta kirjeen todella eksyneen/hukkuneen matkalla. Jokainen kadonnut lähetys selvitetään erikseen asiakkaan kanssa sähköpostitse, samalla on myös hyvä tarkistaa jo tässä vaiheessa, että tilaajan nimi- sekä osoitetiedot eivät ole olleet puutteelliset tilausvaiheessa. Haluamme palvella jokaista asiakastamme parhaalla mahdollisella tavalla, siksi perehdymme jokaiseen tilaukseen yksilöllisesti. Yleistä toimintaohjetta kadonneille lähetyksille emme voi antaa.  Siksi pyydämmekin teitä aina olemaan meihin yhteydessä sähköpostitse jos toimitus on selkeästi viivästynyt. On  hyvä myös muistaa, että usean tuotteen kohdalla arvioitu valmistumisaika on 2-5 arkipäivää. Tämä aika sisältää tuotteen valmistus- ja pakkausajan. Vasta tämän jälkeen tuote/tuotteet siirtyvät kuljetusyhtiölle ja toimitusaika alkaa.

Mikäli olette tilanneet lähetyksen Plus-merkillä varustetulla kirjeellä, tai paketti/matkahuollolla, eikä lähetystä kuulu ilmoitetun toimitusajan sisällä, laittakaa meille sähköpostiviestiä niin lähetämme seurantakoodin teille, mistä voitte seurata lähetyksen kulkua.

(asiakaspalvelu@silvart.fi)

 

 

Mikäli näistä tiedoista ei ollut apua ongelmaasi, olkaa yhteydessä meihin yllänäkyvään sähköpostiosoitteeseen. Myös mahdollisissa reklamaatio-, palautus-, ja vaihtoasioissa.