Toimitusehdot
 

Silvart Oy, y-tunnus 3060289-2 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: asiakaspalvelu@silvart.fi
Puhelin: 044-0417111
Postiosoite: Marttakuja 4, 08700 Lohja

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle. MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa. Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/ Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16) Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta 
 

 

Toimitus

Tuotteiden toimitus suoraan postiluukkuun/laatikkoon postituskotelossa. Pakettilähetykset toimitetaan vastaanottajan lähimpään Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen, riippuen kumman vaihtoehdon vastaanottaja on valinnut. Poislukien XXS-paketti, joka toimitetaan postiluukkuun/laatikkoon.

HUOM! Postin kirjelähetykset ovat viime aikoina hidastuneet reilusti, normaali kirjelähetyksen  toimitusaika on Postin mukaan 4-5 arkipäivää, mutta kirjelähetykset matkaavat helposti jopa kolme viikkoa! Suosittelemmekin siis aina valitsemaan toimitusvaihtoehdoksi joko XXS-paketin, postipaketin tai Matkahuollon paketin. Näitä lähetyksiä pystymme tarvittaessa seuraamaan.

(Tarkista Silvartin etusivulta aina, onko toimitusajoissa viivettä tai esimerkiksi taukoa lomien takia, muussa tapauksessa toimitusajat alla)

Varastossa olevat tuotteet postitetaan 1-3 arkipäivän sisällä tilaamisesta. Jos tuote on loppunut varastosta, ilmoitetaan kunkin tuotteen kohdalla arvioitu valmistumisaika, joka käsittää tuotteen valmistamisen ja pakkaamisen (tähän postin toimitusaika lisäksi). Sesonkiaikoina tuotteiden pakkaus- ja toimitusaika saattaa pidentyä 2-3 arkipäivällä. Tästä ilmoitamme kuitenkin aina Silvartin etusivulla, jos tilauksissa on ruuhkaa.

Mikäli tilauksesi ei mahdu yhteen kirjelähetykseen, toimitamme sen kahdessa erässä ilman lisäkuluja.

Toimituskulut Suomeen alk. 3,90€. Yli 60€ arvoiset tilaukset toimituskuluitta*. (*Koskee kirje-, XXS-paketti ja Matkahuollon paketti vaihtoehtoja)

Toimituskulut Eu-maihin alk. 4,90€. Valittavina joko kirjeposti tai XXS-paketti Eurooppaan. Eu:n ulkopuolelle lähtevät tilaukset ainoastaan ulkomaan kirjepostilla, hinta 4,90€.

(Toimituskulut näkyvät verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.)

Lähetyksen katoaminen

Mikäli ette ole saaneet tilausta 14 arkipäivän kuluttua lähetyspäivämäärästä, lähettäkää verkkokaupalle sähköpostia (asiakaspalvelu@silvart.fi) Liitä sähköpostiviestiin Etu-ja sukunimesi, tilausnumerosi ja mahdollisesti tilauspäivämäärä. Tarkastamme, onko lähetys lähtenyt ajallaan, ja onko tilauksessa ollut jotain muita seikkoja jotka ovat vaikuttaneet hitaaseen lähetysaikaan. Kirjelähetykset voivat viivästyä meistä johtumattomista syistä, ja matkata jopa kolme viikkoakin. Joissain tapauksissa Posti voi hukata tilauksen kokonaan, mutta tämä on harvinaista. Lähetyksien katoamiset selvitetään jokaisen asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti.

Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee asiakkaan viipymättä tehdä reklamaatio Postiin.

Force Majeure

Silvart ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force Majeure) aiheuttamista viivästymisistä, eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Silvart pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on tutustuttava ennen tilaustaan kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tilauksen vastaanottamispäivämäärästä alkaen. (Poislukien alennustuotteet, joissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta)

Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan, lisäksi palautettavat tuotteet/tuote tulee lähettää takaisin samassa postituskotelossa, missä se on saapunut asiakkaalle/ tai muussa vastaavanlaisessa pahvisessa postituskotelossa. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota viipymättä yhteys sähköpostitse asiakaspalvelu@silvart.fi 

Liitä sähköpostiviestiin mukaan Etu-ja sukunimesi, tilausnumero sekä mahdollisesti tilauspäivämäärä, näin tilauksen etsiminen käy nopeiten.

Palautustilanteissa hyvitämme alkuperäisen tilaussumman asiakkaan tilille. Palautuksesta aiheutuneita takaisinpostituskuluja emme hyvitä. Palautuksen saa laittaa meille tulemaan kirjepostina. (Esimerkkkinä palautuskuluista: kirjelähetysten hinta yli 50g lähetyksille on 4,60€. (Kaksi postimerkkiä) Kaikki avainnauhatilaukset painavat yli 50g. Yhdellä postimerkillä palautuu ainoastaan kevyet tuotteet kuten 1 pari korvakoruja tai 1 avaimenperä. On asiakkaan vastuulla punnita lähetys oikein joko itse tai Postissa, ja valita oikea määrä postimerkkejä)

Vaihto on ilmaista. Jos haluatte vaihtaa tuotteen/tuotteita, laittakaa meille ensin sähköpostiviestiä, asiakaspalvelu@silvart.fi ja kertokaa mitä haluatte vaihtaa tilauksesta. Lähetämme teille uuden haluamanne tuotteen, tämän lähetyksen mukana tulee valmiiksi maksettu palautuskuori jossa voitte palauttaa maksutta aiemmin tilatun tuotteen/tuotteet. Vaihdettava tuote on lähetettävä takaisin meille mahdollisimman pian siitä, kun kuori saapuu.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Kun tilaus on lähtenyt toimitukseen, sitä ei voi enää peruuttaa, vaan asiakas vastaanottaa tilauksen ja halutessaan palauttaa sen tämän jälkeen takaisin Silvartille yllämainituin ohjein.

Jos huomaat tilauksessasi viallisen/viallisia tuotteita, ota viipymättä yhteys asiakaspalveluun. Jos tuote/tuotteet heti vioittuvat käytössä, korvaamme ne ehjään tuotteeseen. Takuuaika useimpien tuotteiden kohdalla on useita kuukausia. Kuitenkin, jokainen reklamaatiotapaus käsitellään tapauskohtaisesti, eikä tarkkaa takuuaikaa tuotteillemme voi antaa. Olemme aina reiluja asiakasta kohtaan, ja tarkoituksenamme on myydä tuotteita käyttöön, eikä vain koristeeksi. Tuotteen ennenaikainen hajoaminen ei palvele kumpaakaan osapuolta. Mikäli siis koet tuotteen hajonneen ennenaikaisesti huolellisesta käytöstä huolimatta, ota meihin yhteyttä!

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.